برگزاری کلاس اخلاق

۱۵ آذر ۱۳۹۱ | ۱۲:۲۰ کد : ۵۷۹۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۴۲۹
دیروز مورخ 91/9/14 کلاس اخلاق با حضور استاد حسین زاده از اساتید دانشگاه کاشان برگزار شد.
برگزاری کلاس اخلاق
مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه کاشان گفت: عفت و حیا، رمز سعادت و رستگاری انسان‌هاست.
حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده، در سری نشست‌های کلاس اخلاق کارکنان دانشگاه کاشان که از سوی مدیریت ارتباطات فرهنگی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: عفت به معنای حفظ نفس از شهوت و غریزه است.
وی، از مصادیق عفت را، عفت فقیر و عفت غنی برشمرد و افزود: عفت فقیر، یعنی قانع بودن به آنچه از مال دنیا بدست می‌آورد و عفت غنی، حفظ از شهوات نفسانی ناشی از ثروت است.
وی، با اشاره به اینکه، غنای مالی غنای شخصیتی نمی‌آورد یادآورشد: فقدان شخصیت زودتر آدم را به کفر نزدیک می‌کند تا فقدان ثروت.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه، طبق دستورات قرآن کریم هرکس ثروتمند است به طور حتم بایستی عفت کند افزود: اگر می‌خواهید غنی باشید بالاترین ثروت این است که از آرزوهایتان دوری کنید.
حجت‌الاسلام حسین زاده، علم را منشاء روشنایی انسان دانست و خاطر نشان کرد: از زمانی که دانشمندان ما زیاد شدند و علم به میدان آمد عبادت خدا را روزافزون‌تر شاهد هستیم.
 وی، عفت شکم و عفت در مقابل مسایل هیجانی و شهوانی را دو راه مقابله با فساد ذکر کرد و گفت: نزد خدواند چیزی محبوب‌تر از اوج تقوا در دو ناحیه شکم و عفت در مسایل شهوانی نیست.
مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه کاشان، با بیان اینکه، حیا ملاک برای بهترین‌ها به خصوص خانم‌هاست افزود: اگر زنان جامعه ما عفت نگه دارند بی‌عفتی مردان به جایی نمی‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: مهارکردن نفس و مدیریت آن، فعل قبیح و کار زشت و احساس نظارت از مهم ترین عناصر حیاست.
حجت‌الاسلام حسین زاده، با اشاره به اینکه، مبنای انجام هرکاری ترس از زشتی است اظهار داشت: اگر عفت و حیاتان را حفظ کنید به صلابت و سازگاری زندگی کمک خواهد کرد.
 



نظر شما :