برگزاری همایش در مسیر تعالی خانواده در دانشگاه کاشان

۲۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۲ کد : ۵۷۹۴ فرهنگی
تعداد بازدید:۴۵۳
همایش در مسیر تعالی خانواده(3) در دانشگاه کاشان با حضور حجت الاسلام دهنوی برگزار شد.
همایش در مسیر تعالی خانواده(3) در دانشگاه کاشان با حضور حجت الاسلام دهنوی  برگزار شد.
در این همایش که به همت مدیریت ارتباطات فرهنگی، با حضور خانواده کارکنان دانشگاه کاشان برگزار شد، کارشناس مشاوره خانواده صداوسیما  مطالبی را با موضوع نقش آموزه‌های دینی در زندگی زناشویی یا سبک زندگی ایرانی اسلامی ابراز داشتند. حجت‌الاسلام دهنوی با بیان این‌که دین برای 90درصد مهارت‌های زندگی حرف دارد، سه مهارت ارتباطی، ارتباط کلامی و ابراز محبت را عامل بهبود روابط زناشویی برشمرد. در پایان مراسم این همایش حجت الاسلام دهنوی به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ گفت. مریم هاشمی، مدیر ارتباطات فرهنگی برگزاری این همایش را در راستای ارتقاء و افزایش صمیمیت در روابط زناشویی و تحکیم روابط خانواده عنوان کرد.

 بخش هایی از صحبت های ایشان در مراسم:
1ـ مهارت ارتباطی حضور برای تثبیت فضای عاطفی خانواده مرد و زن باید زمانی که در منزل هستند بیشتر به یکدیگر توجه داشته باشند. ایشان ضمن نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص): «جلوس المرء عند عیاله احب الی الله تعالی من اعتکاف فی مسجدی هذا؛ نشستن مرد در کنار خانواده‏اش، نزد خدای بزرگ دوست داشتنی‏تر از اعتکاف [و نشستن] در این مسجد من است» توجه جمع را به این نکته جلب نمودند که زن و شوهر در منزل بایستی در روبروی یکدیگر نشسته و نگاه محبت آمیز داشته باشند در این حال خدای متعالی به دیده رحمت به آن‌ها نگاه می‌کند و آن محل، محل رفت و آمد ملائک می‌شود
2ـ مهارت ارتباط کلامی، یکی از مهمترین مسائل که باعث سوءتفاهم و مشکلات بین زن و شوهر می‌شود. عدم گفتگو بین آن‌هاست. زن‌ها در روز 5000 کلمه و مردان 2000 کلمه حرف می‌زنند و این تناقض عددی گاه باعث مشکلاتی می‌شود.
گفتگو را باید تقویت کرد. خانم ها دوست دارند که همسرشان با آن ها صحبت کند و یا اینکه به حرف آنان گوش دهد.
سکوت مرد برای خانم‌ها پیام منفی دارد، مگر ممکن است حرفی برای گفتن نداشته باشد؟، حتما با کس دیگری درد دل می‌کند و اقناع می‌شود و با من اینگونه رفتار می‌کند.
امیرالمومنین فرمودند: کسی که خوب گوش می‌دهد، زود بهره می‌برد.
3ـ مهارت سوم ابراز محبت است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر فرد به زنش بگوید دوست دارن تا ابد این حرف از دل زن بیرون نمی رود. حسن زیباشناختی زن ها از طریق گوش ارضاء می شود و آقایان از طریق چشم. متأسفانه اکثر قریب به اتفاق مردان ما از گفتن این دو کلمه امتناع می کنند(دوست دارم) تأکید بر این دو کلمه می تواند تاثیر بسیار زیادی در زندگی همسران داشته باشد. امروز را برای بیان احساست به عزیزت غنیمت شمار، شاید فردا احساس تو باشد اما عزیزت نباشد.
در ادامه جلسه ایشان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ گفتند. لازم به ذکر است که نمایشگاهی از کتب تألیفی جناب آقای دهنوی با عناوین گلبرگ زندگی دو جلد و نسیم مهر در سه جلد با تخفیف 30 درصد در کنار همایش برگزار شد که با استقبال خوب شرکت کنندگان در همایش روبرو گردید.


 


نظر شما :