بزرگداشت یاد شهدا گمنام دانشگاه کاشان و شهید فخری زاده در هفته فرهنگی دانشگاه

۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۸ کد : ۱۷۰۴۵ فرهنگی
تعداد بازدید:۳۴۷

همزمان با هفته فرهنگی دانشگاه ، اعضای هیات رئیسه و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه با حضور در گلزار شهدای  گمنام دانشگاه کاشان یاد و خاطره شهدا و شهید هسته ای و دفاعی شهید محسن فخری زاده  را گرامی داشتند.
در این مراسم که با خاطره گویی رئیس دانشگاه از دوران دفاع مقدس و عملیات فاو  همراه بود ، دکتر مصطفی زاهدی فر از اساتید گروه فیزیک هسته ای دانشگاه با گرامیداشت شهدای هسته ای و شهید فخری زاده گفت: شهدا برای زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب تلاش  کردند و جان خود را نثار کردند.

دکتر زاهدی فر یکی از ارزش های انقلاب اسلامی را استقلال عنوان کرد و افزود: از آنجا که بعد از انقلاب تلاش کردیم آن چیزهایی را که با توان تکنولوژی و دانش بسازیم و مستقل شویم و دست استکبار را از کشور خود کوتاه کردیم برای استعمارگران خیلی گران تمام شد.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که دشمنان از ما می خواهند این است که تسلیم صد درصد آنها شویم و به  قبل از انقلاب برگردیم، افزود: دشمنان به دنبال این هستند که ما تکتونولوژی هسته ای نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: شهدای هسته ای در این مسیر به شهادت رسیدند برای اینکه از تواناییهای خود استفاده کنند و نیازهای کشورمان را با استفاده از دانش و تکنولوژی داخلی تامین کنند.

دکتر زاهدی فر خاطر نشان کرد: این ترور دشمنان در تداوم ضربه زدن به پیشرفت های علم و فناوری بومی به خصوص در رسیدن به علوم هسته ای صلح آمیز در جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: تمام صنایعی که در کشور می تواند وجود داشته باشد مبتنی بر صنعت هسته ای است و در آن  کاربرد دارد که باید از این صنعت به خوبی پاسداری و محافظت کرد.


نظر شما :